Известие

Collapse
No announcement yet.

Потропва мотора нещо....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Колеги реших се да разглобявам.Дайте идеи от къде да ги търся тези така наречени "парички","пулове" и т.н.?Също така всякаква информация относно ремонта ще ми бъде полезна.Всички видове чертежи с информация колко трябва да са хлабините , колко трябва максимално да са износени валовете и т.н. ще ми е от полза.

    До момента преди 500 км. :
    Разпределителен вал смукателни клапани: 1 - 0,35мм , 2 - 0,39мм , 3 - 0,37мм , 4 - 0,34мм
    Разпределителен вал изпускателни клапани: 1 - 0,49мм , 2 - 0,41мм , 3 - 0,45мм , 4 - 0,50мм.

    Както се вижда хлабините между валовети и пуловете си е станала серизна и докато все още не си е заминал някой вал може да се спаси положението и то с доста по малко средства отколкото след време.

    Друг въпрос който ми е интересен е от къде се смазват валовете?Под тези "шапки" са "паричките" а под "шапките" трябва ли да има масло под налягане както примерно пи хидравличните повдигачи?Има ли някаква маслена магистрала която да кара масло там?
    Lancia Lybra 1.9 JTD 105

    Comment


    • #17
      По този въпрос, който ти е интересен са снимките ...
      През петите на валовете и средния отвор за соленоида качва\той си е само за него\, а задните 2 дупки са за дренажните канали, които се виждат на последната снимка. Отделно, че и празните разстояния м/у клапаните и петите са доста вкопани \ "маслени вани" - май се казват\ за валовете, т.е. там масло има винаги, за да не им се ебава майката, докато подкачи магистралата при палене.
      Attached Files
      75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
      155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
      FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
      Мненията са като задниците - всеки си има!

      Comment


      • #18
        Тъй... нова информация:Пулове за регулиране по магазините има днес минах през Александър Ауто и намерих на 4.50 лв./бр.
        Отворих и аутодата да видя колко трябва да е луфта (clearance) и го дават 0,40-0,45 COLD за смукателните и 0,45-0,50 COLD за изпускателните.Миналата седмица като ги мерих даже и тук съм писал че съм в нормите.Това което прочитам в аутодата не е ли максимално допустимия луфт?Т.е. колко трябва да го направя за да е добре?
        Lancia Lybra 1.9 JTD 105

        Comment


        • #19
          Направи ги, колкото ги дават. Аз бих ги регулирал на долната граница, пък нека да обичат по-големи хлабини... Като гледам, какво си измерил на смукателните, си мисля, че някой се е правил на майстор, защото логично погледнато с времето хлабината може да се увеличава|от съответните фактори - износване гърбиците на вала, нагар, подбиване на чашките и т.н.|, а не да намалява\поне аз не се сещам за условие при работата на мотора, което да я придизвика - може би омеквене на пружините, ама не знам, колко стотин хил. км им трябват, за да се случи\. Хлабината намалява единствено след напасване на клапаните\и подобни интервенции\, та е възможно, ако е пипана, да са оставени старите пулове \, ама такава майстория е без коментар, а и трябва голям късмет, близък до чудо, за да запали после мотора с притворени(незатварящи) клапани\. Всичко това при условие, че хлабините в аутодата са точни\предполагам, че е така\ и не си ги мерил на топъл мотор.
          Last edited by TRENDi; d.m.y г., 14:03.
          75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
          155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
          FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
          Мненията са като задниците - всеки си има!

          Comment


          • #20
            Не съм ги мерил на топъл мотор.
            http://www.international-auto.com/fi...clearances.cfm
            Тук има информация която е точно като аутодата.Смукателни 0.40 , изпускателни 0,45 обаче забелязвам че на линка има някои от клапаните в + други в - т.е. явно е възможно да има такива разминавания.

            До ден - два започвам и ги правя на такова което е дадено по книга.

            Един леееееееекичък проблем ми представлява свалянето на веригата или по точно как да не свалям или още по точно - как да я отпусна без да е нужно после да търся белязки и т.н. но това ще се разбере в последствие.Благодарско на отзовалите се ако не си забравя фотото мога да щракна някоя снимка.
            Lancia Lybra 1.9 JTD 105

            Comment


            • #21
              обаче забелязвам че на линка има някои от клапаните в + други в - т.е. явно е възможно да има такива разминавания.
              Това е нещо като пример: Коректното трябва да е едиколко си, а е измерено толкова. Пулчето е толкова, значи - или + и се получава необходимото пулче, което трябва да се сложи за да имаме точна хлабина.
              75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
              155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
              FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
              Мненията са като задниците - всеки си има!

              Comment


              • #22
                Оказа се че всичко е топ и по добре е да не се пипа за момента.Колкото хора я гледаха и слушаха казват едно и също - нормално.Само дето в събота водната помпа спатъхна.Голям резил....Добре че имам изведен ключ за принудително пускане на вентилатора на 2-ра степен което спаси положението.
                Lancia Lybra 1.9 JTD 105

                Comment


                • #23
                  Всичко хубаво колеги ама с какво масло трябва да карам?10В40 или 20В50?
                  Lancia Lybra 1.9 JTD 105

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Наско Покажи съобщение
                    Всичко хубаво колеги ама с какво масло трябва да карам?10В40 или 20В50?
                    10W40 - избора за марка вече е лично твой.
                    Аз съм карал и с 15w50 /по-гъсто/и колата се държеше доста добре,нямаше никакви проблеми.
                    ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


                    Renault Megane II Grand Tour-2004г

                    Comment


                    • #25
                      С 20W50 само в Африка и на къси разтояния )))...защото колкото и да е гъсто като загрее става на вода...

                      ---------- Post added at 13:50 ---------- Previous post was at 13:48 ----------

                      Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                      С 20W50 само в Африка и на къси разтояния )))...защото колкото и да е гъсто като загрее става на вода...
                      ...хубавите масла започват 0W.....но са и скъпички
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #26
                        0W Колега добре ама нали се сещаш с луфт 0,5мм на изпускателен вал за каква ария на тропането ще става въпрос?Не сме с хидравлични повдигачи за да си правим тестове.

                        Питах за 20W50 понеже за топъл климат на 1.8 верижняк аутодатата го показва като масло точно за този мотор.Сега когато навън е 30 градуса и нагоре можем да говорим за топъл климат?

                        Когато я запаля няма никакви вибрации , шумове или тропане.След като маслото загрее се чуват.Колеги които я чуха казаха че било нормално и не е сериозно че да се прави ремонт все още.Маслото с което карам в момента е 10W40 Liqui Moly MoS2.
                        Lancia Lybra 1.9 JTD 105

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Наско Покажи съобщение
                          0W Колега добре ама нали се сещаш с луфт 0,5мм на изпускателен вал за каква ария на тропането ще става въпрос?Не сме с хидравлични повдигачи за да си правим тестове.

                          Питах за 20W50 понеже за топъл климат на 1.8 верижняк аутодатата го показва като масло точно за този мотор.Сега когато навън е 30 градуса и нагоре можем да говорим за топъл климат?

                          Когато я запаля няма никакви вибрации , шумове или тропане.След като маслото загрее се чуват.Колеги които я чуха казаха че било нормално и не е сериозно че да се прави ремонт все още.Маслото с което карам в момента е 10W40 Liqui Moly MoS2.
                          Не ме разбра......точно в жегата това масло става на вода...то е за бавнооборотни машини(пътностройтелни, валяци, багери и някой по стар камион)....
                          Става и за Москвич))
                          Има спецове в форума с маслата те да вземат думата, аз съм лайк..
                          п.п. В момента карам с 0W40 и тропането на клапаните на 18 годишната ми баба е същото като 10W40....други масла не съм слагал за първи път и слагам пълна синтетика и съм доволен от факта, че при повече ръчкане в жегата....качва по бавно и по ниско температурата на маслото, от което смятам, че то си запазва повече качествата.....
                          Last edited by Бобби; d.m.y г., 20:37.
                          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                          Comment


                          • #28
                            Колега не искам да те обидя обаче с това масло което караш направо си подготвил колата за зимата.0W40 е масло за студен климат/сезон с което даже не е излязла от завода колата.С 0W40 можеш да караш когато навън е от -25 градуса.0W-40 значи 0 градуса по фаренхайт а W-значи зима.Не държа някой да ме оборва дали съм прав.На нашите мотори им дават 10W-40 за зимно време и 20W-50 за лятно.Нямаме хидравлични повигачи за да се притесняваме от ниско или недостатъчно налягане.Отделно по API спецификации не е нужно да взимаме масло с SH или SJ спецификации понже когато са били произведени моторите ни тези спецификации въобще ги е нямало (SH - след 1994 г. а SJ - след 2001 г.).Като казвам че не е нужно не значи че не може.Пак казвам , колеги сме нека си помагаме , не да се обиждаме!Със здраве, безпроблемни километри и приятно гледане на мача!
                            Lancia Lybra 1.9 JTD 105

                            Comment

                            Working...
                            X